Αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης»: Νέα δανειακή σύμβαση και δεσμεύσεις, εν κρυπτώ (;)

Εντείνεται η αναστάτωση στην κρητική κοινωνία σχετικά με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και με το τι μέλλει γενέσθαι με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», όταν θα λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Η αποκάλυψη των σκληρών όρων της δανειακής σύμβασης που υπέγραψε η Κυβέρνηση ΝΔ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 180.000.000 ευρώ, όπου συνδέεται ρητά η χρηματοδότηση κατασκευής του νέου αεροδρομίου με την πορεία αξιοποίησης του νυν αεροδρομίου Ηρακλείου, σε συνδυασμό με την απόλυτη περιθωριοποίηση της Αυτοδιοίκησης και της τοπικής κοινωνίας από τη συμφωνία, δεν αποτελούν καλούς οιωνούς.

Δυστυχώς, τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας συνηγορούν στο ότι η νέα αυτή δανειακή σύμβαση, δεν προκαθορίζει μόνο την επόμενη μέρα αναφορικά με την έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» (μια έκταση που θα αποτελέσει το πιο περιζήτητο ακίνητο στο βόρειο μέτωπο της Κρήτης), αλλά θέτει και εν αμφιβόλω την ομαλή πορεία χρηματοδότησης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου. Κι αυτό, γιατί τίθεται ως αναβλητική αίρεση της χρηματοδότησης, η πορεία μελετητικής ωρίμανσης και αξιοποίησης της έκτασης των 3.000 και πλέον στρεμμάτων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

Περιμέναμε βέβαια ότι, τόσο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όσο και οι αρμόδιοι Υπουργοί, αλλά και οι τοπικοί Βουλευτές της ΝΔ, θα αισθάνονταν την ανάγκη να δώσουν εξηγήσεις στους πολίτες για τα σχέδιά τους, για το τι ακριβώς προβλέπει η δανειακή σύμβαση που υπέγραψαν και, κυρίως, γιατί δεν κάλεσαν την Αυτοδιοίκηση και τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας να συμμετάσχουν στην όλη διαδικασία, αλλά φευ… Ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια προσπάθεια απαξίωσης και υποβάθμισης της σημασίας των εξελίξεων και βλέπουμε μια κυβερνητική υπεροψία άνευ προηγουμένου.

Η ΝΔ μάλιστα, σκοπεύει να προσδιορίσει τη μορφή αξιοποίησης ενός ακινήτου του δημοσίου μέσα από την απευθείας κατάθεση προτάσεων από τον ιδιωτικό τομέα, διαδικασία στην οποία έχει ασκηθεί έντονη κριτική ως προς τη διαφάνεια και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που αποκτούν οι αρχικοί φορείς των εν λόγω ιδεών σε ένα διαγωνιστικό περιβάλλον.

Αξιοποιώντας τα κοινοβουλευτικά μέσα ελέγχου, έχουμε ήδη ζητήσει από τους συναρμόδιους Υπουργούς την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης δανειοδότησης με την ΕΤΕπ, μαζί με όλα τα συνοδευτικά έγγραφα και υπομνήματα που περιλαμβάνει. Για να γίνουν επιτέλους γνωστές στο πανελλήνιο οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση ΝΔ για εμάς, χωρίς εμάς.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι υπό άλλες συνθήκες θα είχαμε ήδη τις απαραίτητες διευκρινίσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στην Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσα για το θέμα εάν δεν είχε αναβληθεί η προγραμματισμένη για την προηγούμενη Παρασκευή συζήτηση στην Ολομέλεια, λόγω… φόρτου εργασίας του Υπουργού. Αναμένουμε όμως. Και επιμένουμε.

Ο κ. Υπουργός πέτυχε σήμερα μια αναβολή στις εξηγήσεις που οφείλει. Όχι την παραγραφή τους.

Γιατί για το Ηράκλειο, για την Κρήτη ολόκληρη, το θέμα αξιοποίησης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» είναι μείζον. Αφορά το μέλλον του τόπου μας, την ευημερία των κατοίκων του, την αναπτυξιακή προοπτική του νησιού μας.

* Ο Χάρης Μαμουλάκης είναι Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου – Πολιτικός Μηχανικός BEng MSc

Τα σχόλια είναι κλειστά.