Όλα τα Νέα

Αντώνης Σαλούστρος: Είμαι ένας Λαουτιέρης, που αγαπάει παρά πολύ τις συνεργασίες

2.633

Συνέντευξη στο Γιάννη Θεοδωράκη

Η σημερινή μου παρέα είναι ακρως ενδιαφέρουσα, έχω την τύχη να μου μιλήσει ο γνωστός λαουτιερης της Κρήτης Αντώνης Σαλούστρος . Φίλε Αντώνη απλώς βρεθήκαμε και σε ευχαριστώ πολύ που δέχτηκες να τα πούμε!!

-Φίλε μου Γιάννη καλώς βρεθήκαμε και του καιρού και πάντα.

-Είναι μεγάλη μου χαρά, που κατάφερα να σε φέρω να πιούμε ένα καφέ και να τα πούμε από κοντά.

  • (Γέλια) και δικιά μου χαρά Γιάννη μου, θέλω να πω ότι σε πολεμώ καιρό σε ταλαιπώρησα λίγο… Μα ξέρεις, ότι δεν μιλάω πολύ εγώ..

-Ο Αντώνης ο Σαλούστρος να πούμε, ότι είναι στο κρητικό προσκήνιο τώρα και 38 χρόνια , 38 χρόνια στο πάλκο ,38 χρόνια ενεργά Λαουτιέρης μια ολόκληρη ζωή δηλαδή !!

-Πολλά τα χρόνια Γιάννη μου, όπως το είπες… μια ολόκληρη ζωή….

-Υπάρχει ίσως και κόσμος που το όνομά σου να το ξέρουν ,όμως να μην σε έχουν γνωρίσει, να μην σε έχουν δει από κοντά και θα ήθελα να μας πεις πέντε πράγματα για σένα…

-Η βαθύτερη καταγωγή μου είναι από τα Ανώγεια ,αλλά έχω γεννηθεί στην Μεσαρά στο Μορόνι συγκεκριμένα, η καταγωγή από προπάππου είναι από Ανώγεια όχι από πατέρα ,στην Μεσσαρά έχω αναπτυχθεί βασικά και με την δουλειά και αργότερα σε ολόκληρη την Κρήτη…..

-35 χρόνια στο Λαούτο, τι κέρδισες και τι έχασες όλα αυτά τα χρόνια μέσα στην μουσική και την νύχτα της Κρήτης;

-Τι κέρδισα τι έχασα….νομίζω ότι τα κερδισμένα είναι περισσότερα αν εξαιρέσεις, ότι στα χαμένα θα μπορούσα να βάλω μια φυσιολογική ζωή όπου ένας άνθρωπος της νύχτας την ζωή δεν την έχει. καταργεί το βιολογικό ρολόι εντελώς και αυτό είναι στα χαμένα.
Είναι δύσκολο να λειτουργείς αντίθετα από τη φύση .
Αυτά που κερδίζεις όμως μέσα στο κοινωνικό σύνολο, οι γνωριμίες, οι γνώσεις και η μουσική που γνωρίζεις καλύτερα είναι κάτι μοναδικό.

-Έχεις κάνει φιλίες μέσα στην νύχτα, που κράτησαν όλα αυτά τα χρόνια;

-Ναι! βέβαια βέβαια βέβαια…είναι πολλά χρόνια φίλοι μου.

-Πόσο μεγάλο πράγμα είναι να επιβραβεύεται ένας καλλιτέχνης με μια χρυσή απονομή δίσκου;; Σε ρωτάω γιατί έχεις μια τέτοια στιγμή και εσύ παρέα με τον Γιώργη Μανωλιούδη στον δίσκο « Τση νύχτας ο τραγουδιστής»…

-Το σημαντικότερο Γιάννη μου είναι αυτό και όχι μόνο στον καλλιτέχνη, αλλά για κάθε άνθρωπο γενικά, η επιβράβευση .
Αρκεί αυτό το μπράβο να είναι αντικειμενικό!
Ο έπαινος αν μη τι άλλο σε βοηθά να συνεχίζεις να προχωράς να φτιάχνεις πράγματα..

-Υπήρξαν στιγμές που σε κουράστηκες να προσπαθείς για κάτι το καλύτερο;

-Πάντα κουράζεσαι να κανείς πράγματα ,αλλά δεν θα πρέπει η κούραση να σε κάνει να αρνηθείς αυτό που αγαπάς..

-Σε έχουν κουράσει συνεργασίες, που πιθανόν σήμερα, αν γύρισες τον χρόνο πίσω, δεν θα τις έκανες;

-Οι συνεργασίες δεν με έχουν κουράσει είμαι ένας Λαουτιέρης, ο οποίος αγαπάει παρά πολύ τις συνεργασίες.
Βέβαια όπως προείπαμε τίποτα δεν κάνεις, που να μην σε κουράζει.
Όταν είσαι συνέχεια με έναν άνθρωπο με τον οποίο μπορεί να διαπληκτίζεσαι, όταν ανταλλάσσεις απόψεις, ή που μπορεί να διαφωνείτε….

-Το να συμφωνείς και συνέχεια με κάποιον υπάρχει λόγος;

-Παράλογο είναι η απόλυτη συμφωνία τελικά ,όπως και η απόλυτη διαφωνία είναι παράλογη βέβαια.
Αλλά δεν μπορείς να συμφωνείς με έναν άνθρωπο στα πάντα.
Μέσα σε μια συνεργασία αυτά υπάρχουν, όταν παράγεται κάτι καλό όμως μέσα από μια συνεργασία αφήνεις στην άκρη την διαφωνία…

-Θα ήθελες να μου πεις συνεργασίες σου; Υπάρχουν άνθρωποι, που δεν έχεις συνεργαστεί μαζί τους;;(γέλια)

-Υπάρχουν αρκετοί που δεν έχω παίξει μαζί τους και που θα ήθελα να παίξω..
Με τον περισσότερο καλλιτεχνικό κόσμο έχω βρεθεί έστω και στο τραπέζι που λέει ο λόγος να παίξουμε.
Εγώ ακόμα κι αυτό το θεωρώ συνεργασία ,να πας για μια βραδιά να παίξεις με έναν συνάδελφο κι αυτό συνεργασία μπορείς να το πεις.
Δεν είναι ντε και καλά ότι πρέπει να παίξω με έναν συνάδελφο ένα δυο χρόνια για να πούμε ότι κάναμε συνεργασία .
Ακόμα και σε ένα γλέντι εγώ το θεωρώ συνεργασία….

-Δεν μου μίλησες για ονόματα όμως, φοβάσαι ότι θα ξεχάσεις;

-Όχι δεν φοβούμαι μα είναι λογικό να ξεχάσω και κάποιους. Ξεκινάω με ένα πολύ αγαπημένο μου πρόσωπο τον Μιχάλη τον Σταυρακάκη. Ο οποίος ήταν την εποχή εκείνη επιτυχημένος οργανοπαίκτης και με τον οποίο παίξαμε μαζί πέντε χρόνια.
Αυτό κράτησε από το 1980 έως το 1985.
Αμέσως μετά ξεκινάω με τον Μανώλη τον Αλεξάκη 17 χρόνια με τον Μανώλη 1987-2004..
-Σεισμός τότε, όταν ακούστηκε ότι το σχήμα αυτό χωρίζει.
-Ναι εντάξει λογικό..

-Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε ξανά μαζί;

-Γιατί όχι; Μετά από τον Μανώλη και στο διάστημα αυτό βέβαια είχα συνεργαστεί πολλές φορές με τον Γιώργη τον Παπαδάκη, αγαπημένος πολύ σε όλους μας και σε εμένα προσωπικά..
Αμέσως μετά βρέθηκα με τους Δημήτρη και Μιχάλη Κουνάλη.
Την περίοδο αυτή μου προκύπτει ένα σαράντα ήμερο περίπου με τον Χαραλάμπο Γαργανουράκη.
Μετά ξεκινάει η συνεργασία μου με Μιχάλη Αλεφαντινό!
Μην ξεχάσω να πω τον Μανώλη τον Καρπουζάκη τον αγαπημένο μου θείο !
Με τον Γιώργο τον Λεκάκη που έχουμε κάνει και ένα cd μαζί, τον Παντελή τον Σαλούστρο.
Επίσης με τον Γιώργο Χατζάκη, τον Νίκο τον Γωνιαννάκη και με τον Νίκο τον Κυριακάκη και άλλους πολλούς ακόμα!

-Γυρίζοντας πίσω τον χρόνο θα ήθελες να συνεργαστείς με κάποιους ανθρώπους, που δεν πρόλαβες να παίξεις μαζί τους;

-Σίγουρα θα ήθελα αν ήταν δυνατόν να γνωρίσω αυτούς που έγραψαν την ιστορία της κρητικής μουσικής για τούς πρωτομάστορες προφανώς μιλάω.
Επειδή όμως αυτούς δεν τους πρόλαβα εν ζωή, θα αναφερθώ σε ανθρώπους που τους πρόλαβα.
Είχα γνωρίσει τον Μουντάκη για μια βραδιά και μόνο. Παίζαμε με τον Μανώλη τον Καρπουζάκη σε ένα μαγαζί στο Ηράκλειο και είχε έρθει από κει. Ήθελα να χω συνεργαστεί με αυτόν τον άνθρωπο.. σπουδαίος!!!
Με τον Σκορδαλό είχα παίξει , είδες δεν τον ανάφερα πριν το ξέχασα δάσκαλε μου συγνώμη.
Θα ήθελα να είχα παίξει με τον Νίκο Ξυλούρη!!! Γιατί όχι; μεγάλος, σπουδαίος! Με τον Βασίλη Σκουλά!!

-Πίστευα ότι είχες παίξει με τον Βασίλη …

-Μια βραδιά μόνο είχα παίξει μαζί του στην Αθήνα σε έναν χορό στο «κρητικό κονάκι».
Θα ήθελα να είχα παίξει παραπάνω με τον συγχωρεμένο τον Νίκο τον Μανιά πολύ αγαπημένος μου. Θα ήθελα να ήταν περισσότερος ο χρόνος διατριβής μαζί του με τον αξέχαστο τον Νίκο.
Με τον Κακλή έχουμε κάνει απίστευτα γλέντια έχουμε πάει και Αμερική μαζί, σίγουρα θα υπάρχουν πρόσωπα που θα ήθελα να παίξω μαζί τους!!!!
Στην μεγάλη συνεργασία χάνεις την ευκαιρία να συνεργαστείς με άλλους ανθρώπους δυστυχώς..

• Κάποτε ίσως να ήταν και ταμπού να μην έχεις μια στάνταρ συνεργασία σήμερα στον καιρό της κρίσης θεωρώ ότι είναι τύχη να μην έχεις μια μόνιμη συνεργασία…

• Έτσι είναι, διότι με αυτόν τον τρόπο είναι σαν να εμπλουτίζεις την βιβλιοθήκη σου παίζοντας με πολλούς, πλουτίζεις. Δεν έχεις μόνο ένα έργο εκεί έχεις ποικιλία κι αυτό είναι πλούτος!!

• Επηρεάσθηκε ποτέ το παίξιμο σου από τυχόν άλλους λαουτιέρηδες που θαύμαζες; Ή θεωρείς ότι το παίξιμο σου είναι μοναδικό; Σχολής Αντώνη Σαλούστρου;

• Μοναδικότητα δεν υπάρχει πουθενά. Τουλάχιστον εγώ αυτό δεν θα μπορούσα να το δεχτώ.
Δεν έχω επηρεαστεί, μου αρέσουν πολλοί συνάδελφοι, όμως έχω επηρεαστεί μόνο από τον πατέρα μου. Αυτό είναι το ηχόχρωμα το δικό μας, του σπιτιού μας.
Ο πατέρας μου υπήρξε ένας σπουδαίος λαουτιέρης στην εποχή του και δεν ευλογώ τα γενιά μου τούτη την ώρα.
Ήταν μια μεγάλη μορφή ο πατέρας μου. Οπότε, πρώτα απ όλα η επιρροή ξεκινάει μέσα από το σπίτι μου…
Επειδή θα μας διαβάσουν, νέοι άνθρωποι θέλω να πω, ότι είμαι κατά στο να μπει κάποιος στην διαδικασία να αντιγράψει το πρότυπο, είναι πολύ άσχημο αυτό για να μην το αποκαλέσω διαφορετικά και φανώ σκληρός..
• Είναι φτηνό θα έλεγα εγώ αυτό..
• Αυτό ήθελα να πω και το είπες εσύ, δεν είναι τίποτα και δεν λέει τίποτα το να αντιγράψεις σήμερα..
• Να σε πάω άλλου τώρα Θανάσης Σκορδαλός ,Κώστας Μουντάκης, Κλάδος Λεωνίδας ,Νίκος Σκευάκης,Γεράσιμος Σταματογιαννάκης ,Καρπουζάκης Μανωλης, ποιος απ όλους και γιατί ταιριάζει στο δικό σου ύφος ;
• Νομίζω πως ταιριάζουν όλοι Γιάννη μου!

• Έναν θέλω…

• Δηλώνω Σκορδαλικός εγώ.
Βγαίνει η ψυχή μου κάθε φορά, που ακούω Σκορδαλό.
Αλλά πριν από λίγο είπαμε, ότι παντού θα βρεις κάτι καλό.
Όταν άκουσα πρώτη φορά τον Κλάδο έπαθα την πλάκα της ζωής μου. Αν είναι δυνατόν….
Δεν κλείνομαι λοιπόν στο είμαι σκορδαλικός και τέλος δεν μπορώ να σου κάνω ένα χατίρι τέτοιο και να σου πω μόνο έναν μουσικό…

• Μόδα οι συμμετοχές πολλών καλλιτεχνών σε μια δισκογραφία σήμερα; Είναι ευκολότερος τρόπος για να μαθευτούν κ να ακουστούν τα τραγούδια του cd? Θα έκανες ένα τέτοιο μουσικό βήμα ;

• Σε αυτά πρέπει να προσπαθούμε να ήμαστε αντικειμενικοί.
Ένας συνάδερφος δημιουργός, ο οποίος έχει φτιάξει δέκα τραγούδια, δεν είναι δυνατόν δέκα τραγούδια που φτιάχνω εγώ να ταιριάζουν όλα σε έναν τραγουδιστή.
Οπότε νιώθοντας αυτό μέσα μου, μου βγαίνει η ανάγκη να διαλέξω δέκα τραγουδιστές να τα πούνε.
Βέβαια αυτό κάποιος μπορεί να πει ότι γίνεται και σκόπιμα …
Μπορεί να χαρακτηριστεί ως ανάγκη του δημιουργού να χρησιμοποιήσει δέκα φωνές κρίνοντας αντικειμενικά.
Κρίνοντας υποκειμενικά μπορεί να το χαρακτηρίσω μόδα.
Ωστόσο θα πρέπει να γίνεται με διακριτικό τρόπο..

• Γιατί δεν τραγούδησες ποτέ;

• Γιατί δεν έχω καλή φωνή Γιάννη μου.
Μπορεί να ξέρω να τραγουδήσω αλλά είμαι φάλτσος…
• Υπάρχουν δυο είδη τραγουδιστών σήμερα ,ο ένας λέει κοίταξε με σε αυτά που κάνω και ο άλλος, που σου λέει άκουσε, αυτά που παίζω συμφωνείς;
• Σαφώς και υπάρχουν.
Συμφωνώ απόλυτα και ίσως η ζημιά να γίνεται μέσα από αυτό.
Δεν θα έπρεπε να υπάρχει το «κοίταξε με» αλλά μόνο το «άκουσε με».
Και είμαι κατηγορηματικός πάνω σε αυτό…
Δεν κάνω σόου την ώρα, που παίζω.
Μπορεί να μου προκύψει και το σόου μέσα από την έκφραση.
Το να το στήσω στο μυαλό μου και νάχω εμμονή στο πως να το κάνω, για να προκαλέσω το βλέμμα του άλλου να με θαυμάσει, δεν ήταν ποτέ καλό..

• Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο δρόμος σήμερα για την επιτυχία;

• Δεν νομίζω ότι μπορώ νά’ χω εδώ άποψη τεκμηριωμένη.
Ο κάθε άνθρωπος έχει πέντε στάνταρ στο μυαλό του και λειτουργεί ανάλογα με αυτά.
Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς, που μπορεί να πει θα περπατήσω αυτόν τον δρόμο και θα βρω την επιτυχία .
Ο Ελύτης έχει πει ότι τα τρία τ της επιτυχίας είναι η τόλμη το ταλέντο και η τύχη.
Οπότε, αν σου προκύψει ένα εκ των τριών, η επιτυχία είναι δεδομένη.
• Πιστεύεις ότι έχεις κερδίσει όλα αυτά που αξίζεις; Έκανες αυτό λέμε μεγάλη καριέρα και επιτυχημένη;
• Κάποια στιγμή κουβέντιαζα με τον αδερφό μου και κάναμε καλαμπούρι βασικά και του λέω « βρε συ υπολογίζεις σε αυτό το πράγμα;» μου λέει «ναι» ,εγώ ξεκίνησα με αυτόν τον σκοπό και με δούλευε.
Δηλαδή εγώ δεν ξεκίνησα για να βλέπω μπροστά την επιτυχία.
Εσύ που την χαρακτηρίζεις επιτυχία, γιατί εγώ δεν θα έρθω να την χαρακτηρίσω, μου προκύπτει.
Οπότε αφού ξεκινώ μη βλέποντας αυτό το πράγμα, που έρχεται ή έχει έρθει για να πω σε τι μέγεθος είναι, οπότε δεν μπορώ και να σου απαντήσω…
Ευχαριστημένος είμαι πάντως από την πορεία μου και όχι δυσαρεστημένος…

• Ένα είδος γλεντιού που σε χαλάει σήμερα,; Θα προτιμούσες τους λίγους ακροατές που ξέρουν να ακούνε ή τους πολλούς που απλά έρχονται μόνο και μόνο να δουν για να διασκεδάσουν;

• Είναι πολύ καλή ερώτηση αυτή και θα επικαλεστώ το όνομα του Σταύρου του Φωτάκη, που έχει κάνει ένα δημοσίευμα στο διαδίκτυο που με ένα καταπληκτικό τρόπο δίνει εικόνα στο παλιό γλέντι και φυσικά το συγκρίνει με το σημερινό γλέντι..
Στο παλιό γλέντι υπήρχε ένα τελετουργικό.
Γίνεται μια σειρά από πράγματα.
Δεν με ενδιαφέρει αν το μαγαζί είναι από 500 άτομα ή αν είναι 50 .
Είναι κανόνας για εμένα να υπάρχει μια συνέχεια των πραγμάτων.
Να μην γίνεται αυτό το αλαλούμ, που επικρατεί σήμερα.
Για να κλείσω την απάντηση ή 500 είναι τα άτομα ή 50 με αφήνει αδιάφορο, την ώρα, που δεν υπάρχει σωστή λειτουργία.

• Μετά την εποχή Σκορδαλού «είδαμε παχιά την ασκιανάδα μας», χαμηλά φώτα, το καφενείο έγινε μπαρ,το μικρό μαγαζί μεγάλο ,λουλούδια σαμπάνιες, καταφέραμε τίποτα καλό με όλα αυτά ;

• Όχι.. τίποτα ψεύτικα είναι όλα αυτά ουσιαστικά…
Ουσία έχει να πάρω το καφενείο του χωριού των τότε χρόνων, να το μεταφέρω στο τώρα, αυτό είναι καλό ,να μπορεί να λειτουργήσει έτσι.

• Δύσκολο φίλε..

• Είναι πολύ δύσκολο, αλλά όπως έχει εξελιχθεί, κάπου το χάνουμε.

• Μας φάγανε τα παλαμάκια;

• Ε βέβαια μας φάγανε ….

• Κάναμε φίλους όσους μας έπαιξαν παλαμάκια και όσοι μας είπαν την αλήθεια τους κάναμε στην άκρη τους πετάξαμε;

• Ε βέβαια το κάναμε κι αυτό…

• Αν έφτιαχνες ένα μαγαζί σήμερα ,υπάρχει κάποια πρόταση, έτσι ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι; αφεντικά, μουσικοί, πελάτες…..

• Θα πρέπει να υπάρχουν ειδικές προδιαγραφές για ό,τι φτιάχνουμε.
Αν φτιάξουμε ένα μπουζουξίδικο να είναι αυτό που φτιάξαμε,αν φτιάχνουμε θερμοκήπιο να είναι θερμοκήπιο.
Όταν λέμε ότι φτιάχνουμε ένα κρητικό μαγαζί πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή.
Δεν πρέπει να σκέφτομαι ότι θα φτιάξω ένα τέτοιο μαγαζί και το τελευταίο πράγμα είναι να σκεφτώ να του βάλω κουζίνα ,ενώ είναι πρώτο..
Δεν θα σκεφτώ να βάλω μόνο ουίσκι και να μην έχω ρακί.
Βασικά πολλά θα έκανα που δυστυχώς, αν γίνουν, θα κλείσει προτού καν ανοίξει το μαγαζί, ουσιαστικά…

• Μεγάλο πράγμα για έναν λυράρη να έχει μαζί του έναν καταξιωμένο λαουτιέρη;;

• Ισχύει αυτό.
Όχι μόνο ένας λυράρης να έχει δίπλα του κάτι καλό , κάθε άνθρωπος αν έχει δίπλα του κάτι καλό ευνοείται.
Έχουμε όμως και παρά πολλά παραδείγματα όπου ο λυράρης ή ο τραγουδιστής ή ο λαουτιέρης να μην έχει κάτι δυνατό δίπλα του κι όμως να κατακτήσει την κορυφή και να φτιάχνει από μόνος του σπουδαία πράγματα..
Έτσι για την ιστορία ο μέγας Μουντάκης είχε παίξει με αρκετά καλά λαούτα με τον Νίκο Μανιά, τον Ψαρογιάννη και πολλούς άλλους.
‘Ομως βρέθηκε πολλές φορές να παίζει μοναχός του και να καταφέρνει τελικά πολύ καλά πράγματα.
Υπάρχουν και έχουμε λοιπόν και αυτά τα φαινόμενα.
Το Λαούτο ουσιαστικά είναι η ραχοκοκαλιά του πάλκου, της μουσικής, της λύρας.
Είναι μια βάση στο που θα στηριχτεί η λύρα ο χορός. Έτσι είναι για μένα!

• Να μιλήσουμε λίγο για τα εναπομείναντα μαγαζιά στην Κρήτη, πληρώνεται η μουσική και οι μουσικοί ; Υπάρχει σεβασμός στους καλλιτέχνες, που έχουν χρόνια πορεία ή όλοι πιστεύεις ότι αντιμετωπίζονται το ίδιο;

• Δύσκολη ερώτηση, το «πληρώνεται» θα το βγάλουμε στην άκρη με την έννοια ότι δεν θέλω να αρκεστούμε στα λεφτά.
Σίγουρα όλοι όσοι έχουν μαγαζιά ξέρουν ποιοι είναι οι καλλιτέχνες.

• Μήπως ξέρουν καλύτερα αυτούς που γεμίζουν τα μαγαζιά;

• Ανάγκη της εποχής είναι αυτό και όχι μόνο τώρα αλλά πάντα ,ανάγκη δυστυχώς…
Εάν βγάλουμε την ανάγκη στην άκρη, όλοι κατέχουν πολύ καλά ποιος και γιατί είναι..

• Αν είχες την δυνατότητα να ήσουν υπεύθυνος σε μια δισκογραφική εταιρία τι θα έκανες ; τι θα άλλαζες και με ποια κριτήρια θα κυκλοφορούσες μια νέα μουσική πρόταση;

• Εδώ έρχεται και ο καλλιτέχνης, που σου ζητά να γράψει ένα δίσκο. Τι του λες όχι;
Εγώ αν θα είχα λοιπόν, θα προσπαθούσα όχι να μην επιτρέψω στον κακό ή στον άπειρο ή στον καινούριο, ο οποίος δεν έχει τα απαραίτητα εφόδια.
Όχι για να μην μπει αλλά να τον βοηθήσω έτσι ώστε μπαίνοντας να βγει καλός…
Έχουμε παραγωγές σήμερα που ο ίδιος ο παραγωγός-καλλιτέχνης θα μπορούσε να την προσέξει περισσότερο.
Ακόμη το στούντιο, η δισκογραφική, η διαφημιστική όλο το πακέτο, αν λειτουργούσε καλά, ενδεχομένως να μην είχαμε τόσο άχρηστο υλικό….
Ένα κακό, που συμβαίνει στην δισκογραφία μας είναι ότι αυτοί που παράγουν τραγούδια δυστυχώς τα παράγουν για τον ίδιο τους τον εαυτό.
Αυτό για μένα θα πρέπει να σταματήσει κάποια στιγμή..

• Τι εννοείς;

• Εννοώ το εξής. Δεν πρέπει να φτιάχνω εγώ ο τραγουδιστής τα τραγούδια μου μόνο για μένα. Αλλά να φτιάχνω και για τους άλλους, τραγούδια δικά μου…

• Αυτό αν έχεις την δυνατότητα πάντα να βγάζεις νέα μουσική σωστά;

• Σωστά. Έχουμε λοιπόν τους ανθρώπους, που μπορούν και το κάνουν, αρκετούς μάλιστα… έχουν εσένα με δεκαπέντε δισκογραφικές δουλειές για τα δεδομένα μας στην Κρήτη είναι μεγάλη υπόθεση για την υπόλοιπη Ελλάδα ίσως να μην είναι.
Για εμάς είναι κάτι πολύ μεγάλο .θα μπορούσε λοιπόν εκτός από αυτά να έχει ακόμα άλλες 30 δουλειές να τις τραγουδούν οι υπόλοιποι και όχι μόνο αυτός.
Οπότε δεν θα είχαμε περισσότερο έργο; Θα είχαμε..

• Τι θα άλλαζες σε ένα ραδιόφωνο;

• Πολλά αλλά μπορώ να τα αλλάξω;
Κάνω μια πρόταση. Έξω η κακή μουσική θα βγει; Είναι τίμιο άραγε όμως αυτό;
Αδιάκριτα να γίνει αυτό, δεν είναι τίμιο.
Θα σου πει ο άλλος επειδή δεν είμαι τόσο κακός ότι δεν έχω δικαίωμα να παίξω πουθενά; Οπότε δύσκολα θα άλλαζε και αυτό..

• Πιστεύεις ότι κάποιες ραδιοφωνικές καρέκλες αυτοί που κάθονται και κάνουν εκπομπές τις αξίζουν;

• Εκ’ του αποτελέσματος και θέλω να είμαι ξεκάθαρος, όχι φίλε μου δεν τις αξίζουν.
Όταν παράγεται κάτι κακό φυσικά και θα πω όχι..
Δεν γίνεται να είναι όλοι καλοί όμως.
Δεν γίνεται να μου αρέσουν όλοι.
Κάποιοι μου αρέσουν κάποιοι όχι.

• Τελειώνοντας τι πιστεύεις ότι σημαίνει για την κρητική μουσική το επίθετο Σαλούστρος;

• Το όνομα του κάθε ενός στην ιστορία μιας μουσικής έχει την δικιά του αξία.
Όχι μόνο για μένα, όπου υπάρχουν οικογένειες και υπάρχει παρόν έχει και μεγάλη αξία.
Οι Στιβακτάκηδες, Ξυλούρηδες, Αλεφαντινοί, Μαρκογιάννηδες Φραγκιαδάκηδες.
Δημιουργεί μια στερεά βάση θα έλεγα, απ’ ότι μεμονωμένα….

• Σταματώντας την καριέρα σου τι θα ήθελες να θυμάται ο κόσμος από εσένα ;

• Την ειλικρίνεια μου Γιάννη μου.
Είτε το καλό παράγω είτε το κακό το παράγω από την ψυχή μου, το επιβάλει η ψυχή μου..

• Αντώνη μου σε ευχαριστώ για την τιμή!

• Γιάννη μου εγώ σε ευχαριστώ για την φιλοξενία σου!!!