Όλα τα Νέα

Χανιά : Το 11ο Νηπιαγωγείο στην Πράγα της Τσεχίας με το ERASMOUS

“Διοίκηση και Ποιότητα: Μία πρόκληση για την προσχολική εκπαίδευση

65

Στην Πράγα της Τσεχίας επιμορφώθηκε εκπαιδευτικός του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων για το σχέδιο ERASMUS+/KA1 με τίτλο “Διοίκηση και Ποιότητα: Μία πρόκληση για την προσχολική εκπαίδευση” και κωδικό 2018-1-EL01-KA101-046704 . Η επιμόρφωση έλαβε χώρα κατά το διάστημα 22 έως 26 Ιουλίου 2019, με τίτλο «Ηγεσία και τη Διοίκηση σε εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα».

Τα σχολεία και η οργανωσιακή ηγεσία έχουν καταστεί προτεραιότητα στην ατζέντα των διεθνών εκπαιδευτικών πολιτικών. Ο τομέας αυτός διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση των παραγόμενων οργανωσιακών αποτελεσμάτων επηρεάζοντας τα κίνητρα και τις ικανότητες των ομάδων προσωπικού, καθώς και το κλίμα και το περιβάλλον. Η αποτελεσματική οργανωσιακή ηγεσία είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ισότητας στην Εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα. Καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες επιδιώκουν να προσαρμόσουν τα εκπαιδευτικά τους συστήματα στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας, οι προσδοκίες για εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανωσιακούς ηγέτες αλλάζουν. Πολλές χώρες έχουν προχωρήσει προς την κατεύθυνση της αποκέντρωσης, καθιστώντας τα ιδρύματα πιο αυτόνομα κατά τη λήψη αποφάσεων και καθιστώντας τα πιο υπεύθυνα για τα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, η απαίτηση να βελτιωθεί η συνολική απόδοση των μαθητών και να παρέχονται διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε ποικίλους μαθητικούς πληθυσμούς, προσθέτει πιέσεις στη χρήση περισσότερων πρακτικών που βασίζονται σε πραγματικά επαληθευμένα στοιχεία. Λόγω αυτών των τάσεων, η λειτουργία της οργανωσιακής ηγεσίας καθορίζεται όλο και περισσότερο από ένα απαιτητικό σύνολο ρόλων που περιλαμβάνουν τη διοίκηση οικονομικών και ανθρώπινων πόρων και την ηγεσία για τη μάθηση. Υπάρχουν ανησυχίες μεταξύ των χωρών ότι ο ρόλος των ηγετών, όπως σχεδιάστηκε για τις ανάγκες του παρελθόντος, δεν είναι πλέον κατάλληλος. Σε πολλές χώρες, έχουν μεγάλο φόρτο εργασίας. Πολλοί φτάνουν στη συνταξιοδότηση και γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αντικατασταθούν. Οι πιθανοί υποψήφιοι συχνά διστάζουν να υποβάλουν αίτηση, εξαιτίας υπερφορτωμένων ρόλων, ανεπαρκούς προετοιμασίας και κατάρτισης, περιορισμένων προοπτικών σταδιοδρομίας και ανεπαρκούς υποστήριξης και ανταμοιβής. Αυτές οι εξελίξεις κατέστησαν την ηγεσία της οργάνωσης προτεραιότητα σε εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ

Η μεθοδολογία του μαθήματος διασφάλισε την ενεργό συμμετοχή των συμμετεχόντων σε όλες τις φάσεις, δηλαδή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την παράδοση του μαθήματος. Οι συμμετέχοντες έλαβαν προπαρασκευαστικό υλικό, το οποίο κάλυψε όλες τις σημαντικές έννοιες που παρουσιάστηκαν κατά την παράδοση του μαθήματος. Η μεθοδολογία της κατάρτισης βασίστηκε σε ένα συνδυασμό τριών σημαντικών στοιχείων:
• Παροχή απαιτούμενων γνώσεων (θεωρία)
• Χρήση εκπαιδευτικών εργαλείων, όπως μελετών περίπτωσης, βίντεο, παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων & ασκήσεων
• Ανατροφοδότηση (επανεξέταση)
Οι επιμορφούμενοι έλαβαν σε έντυπη μορφή, υλικό που κάλυπτε το περιεχόμενο του σεμιναρίου και η ενεργός συμμετοχή και η εμπειρία των συμμετεχόντων διασφαλίστηκε μέσω διαφόρων εκπαιδευτικών εργαλείων κατάρτισης. Εργαλεία, απαραίτητα που διασφαλίζουν την εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων των συμμετεχόντων σε σενάρια πραγματικής ζωής, κομβικό σημείο και προστιθέμενη αξία σε κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Κατά την τελευταία ημέρα του μαθήματος, οι επιμορφούμενοι είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν σχετικά με την επιμόρφωση και την εμπειρία που αποκτήθηκε ενώ ενθαρρύνθηκαν να γίνουν μέλη του Δικτύου Αριστείας ShipCon, ενός διεθνούς κόμβου και φόρουμ για επιχειρηματίες και πρωτοπόρους για την ανταλλαγή ιδεών, καινοτόμων ιδεών / προσεγγίσεων και βέλτιστων πρακτικών στον τομέα του περιβάλλοντος και της εκπαίδευσης.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ:

Κατανόηση γιατί και πώς οι δεξιότητες ηγεσίας είναι τόσο κρίσιμες για την οργανωτική επιτυχία
Προσδιορισμός τρόπων χρήσης δεξιότητων ηγεσίας για αποτελεσματική συνεργασία με τους άλλους και ικανότητας οργάνωσης ομάδων ώστε να εργάζονται πιο αποτελεσματικά συνεργατικά.
Διαμόρφωση αποτελεσματικών ηγετικών ικανοτήτων στις καθημερινές καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι ηγέτες.
Επίδειξη διαχείρισης συγκρούσεων και καθοδήγησης σε αλλαγές.
Προσαρμογή τρόπων σχεδιασμού των συστημάτων συντονισμού, ελέγχου και μέτρησης απόδοσης για τη διαχείριση ενός εκπαιδευτικού οργανισμού.
Διαπίστωση πώς μπορεί να διευκολυνθεί η καινοτομία και η αλλαγή μέσω του σχεδιασμού της οργάνωσης.
Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι διευθυντές συντονίζουν διαφορετικές λειτουργικές περιοχές και συστήματα σε ένα σχολικό ίδρυμα και ευθυγραμμίζονται με το εξωτερικό περιβάλλον για να βελτιώσουν τη συνολική απόδοση.
Απόκτηση γνώσης των εργαλείων και των πλαισίων στρατηγικής διαχείρισης και εφαρμογής σε πραγματικά περιβάλλοντα.
Διαχείριση ποικίλων διαχειριστικών πληροφοριών για τη διάγνωση στρατηγικών ζητημάτων, την αξιολόγηση στρατηγικών εναλλακτικών λύσεων και τη διαμόρφωση ενός συνεκτικού και εφαρμόσιμου στρατηγικού σχεδίου.

Η ολοκλήρωση του σχεδίου προβλέπει ενδοσχολική επιμόρφωση, ενημέρωση διοικητικών στελεχών για την επιμόρφωση, δημιουργία ιστοσελίδας για την Ηγεσία και τη Διοίκηση και εφαρμογή των γνώσεων στην εκπαιδευτική πράξη και διοίκηση.
Η επιμόρφωση υπήρξε επιτυχής για τους σκοπούς του σχεδίου και ανατροφοδοτική θέτοντας νέους στόχους και δράσεις για το εγγύς μέλλον.
Ευχαριστούμε πολύ το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΚΥ, την Περιφερειακή Δ/νση ΠΕ και ΔΕ Κρήτης και τη Δ/νση ΠΕ Χανίων για την ευκαιρία που μας έδωσε με την έγκριση του σχεδίου και της μετακίνησης και την υποστήριξή τους στο σχέδιο αυτό.
Η Παιδαγωγική ομάδα του σχεδίου για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων
Σκορδύλη Μαρία, Βλησίδη Ελένη, Φωτάκη Μαρία