Όλα τα Νέα

Ινδονησία: Βίντεο ντοκουμέντο μέσα από το αεροπλάνο λίγο πριν τη συντριβή

346

Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Λάιον, που ιδρύθηκε το 1999, ανέφερε ότι το 737, που είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο, ήταν ικανό προς πτήση και είχε περάσει τεχνικούς ελέγχους, ενώ ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί 11.000 ώρες πτήσης, με άλλα αεροσκάφη προφανώς.

Ο πιλότος του Μπόινγκ, που είχε προορισμό την Πανγκάλ Πινάν, στο νησί Μπανγκά, ζήτησε να του δοθεί άδεια να επιτρέψει στην Τζακάρτα λίγο μετά την απογείωση, περί τις 06:20, για την πτήση που αναμενόταν να διαρκέσει μία ώρα.

«Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε ένα αίτημα RTB» (σ.σ. return to base, επιστροφή στη βάση), ανέφερε ο Τιαχιόνο και πρόσθεσε «ακόμη προσπαθούμε να κατανοήσουμε το γιατί».

Ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας, δήλωσε χθες ότι δεν είχε ακόμη καταγραφεί κάποιο σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.

Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.

Δεν διευκρίνισε τη φύση του προβλήματος αυτού.

Το βρετανικό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο BBC, που είναι ενήμερο για το περιεχόμενο του δελτίου τεχνικού ελέγχου της πτήσης Μπαλί-Τζακάρτα που είχε κάνει το Μπόινγκ την Κυριακή, μετέδωσε πως αναφέρθηκε «έλλειψη αξιοπιστίας» σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας και παρουσιάζονταν επίσης αποκλίσεις στις μετρήσεις υψομέτρου μεταξύ των οργάνων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.

Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να παράσχει όποια τεχνική βοήθεια χρειαστεί στην έρευνα.

Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία σημειώθηκε το 1997, όταν ένα A300 της Garuda συνετρίβη στην πόλη Μεντάν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 234 άνθρωποι.