Κρήτη: Το παράδειγμα της Εμπάρου στην ανάδειξη και προώθηση του ελαιολάδου

Το μέλλον του ελαιολάδου και η διασύνδεση του με τον έτερο πυλώνα της οικονομίας, τον Τουρισμό, αλλά και η εξεύρεση τρόπων για την στήριξη του, ήταν το θέμα της συζήτησης που έγινε στην Έμπορο του Δήμου Βιάννου.

Στο χώρο του Πνευματικού κέντρου του χωριού βρέθηκαν εκπρόσωποι της Τοπικής αυτοδιοίκησης, του αγροτικού τομέα και πολίτες οι οποίοι συζήτησαν στη διάρκεια της 1ης Ημερίδας με θέμα η “ΝΑΜΑ Εμπάρου” και τοποθετήθηκαν για την κατάσταση του προϊόντος.

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο αγροτικός συνεταιρισμός Εμπάρου ολοκλήρωσε την κατασκευή ιδιόκτητου Τυποποιητηρίου και έτσι είναι σε θέση να τυποποιεί το εξαιρετικό τοπικό ελαιόλαδο σε ποικίλες συσκευασίες.​

Ο Γιώργος Περογιαννακης πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού Εμπαρου, σημείωσε ότι το χωριό έχει μπει σε τροχιά ανάπτυξης. Ο Συνεταιρισμός προχωρά με τη δημιουργία νέων υποδομών με τελευταία αυτή της δημιουργίας του Τυποποιητηριου. Παράλληλα τρέχει εν πρόγραμμα χρηματοδότησης. Έχουμε κάνει πολλά άλλα μπορούμε να κάνουμε ακόμη περισσότερα. Το ΝΑΜΑ Εμπαρου να πάρει τη θέση που του αξίζει.​

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε “Αποτελεί συνεχή πρόκληση για εμάς η βελτίωση της θέσης του λαδιού. Δείχνει η Εμπαρος το δρόμο για τους άλλους Συνεταιρισμούς. Το κρητικό λάδι συνεχίζει να θεωρείται ποιοτικό και κορυφαίο. Η Περιφέρεια συμβάλλει με τη συμμετοχή σε μεγάλες εκθέσεις. Τα προβλήματα που όμως συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικά εμπόδια. Είμαστε δίπλα στους παραγωγούς. Αρωγοί ώστε το ΝΑΜΑ Εμπαρου να φτάσει στην κορυφή. Η Κρήτη μπορεί να πρωτοπόρησει. Στηρίζουμε τους φορείς και μέσα από τον πλήρη συντονισμό να εντείνουμε τις προσπάθειες​”.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης αναφέρθηκε στις χαμένες ευκαιρίες της χώρας μας για προώθηση του χρυσού αγροτικού προϊόντος του νησιού, ωστόσο τόνισε: Είμαστε καταδικασμενοι να στραφούμε στην ποιότητα. Κάτι που μπορεί να γίνει μέσα από μια σειρά από διαδικασίες ανάδειξης των πλεονεκτημάτων του κρητικού ελαιολάδου. Ο Τουρισμός αποτελεί ένα από αυτά τα Μέσα που θα συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Ο Τουρισμός στην Κρήτη φέρνει πάνω από 5 εκ επισκέπτες που θεωρούν το λάδι αναπόσπαστο κομμάτι του κρητικού τρόπου ζωής. Αυτό διαφημίζουμε ως Περιφέρεια Κρήτης και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε προκειμένου να αναδειχθούν τα προϊόντα της ενδοχώρας, όπως το λάδι. “Κλειδί” για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας είναι η τυποποίηση του ώστε να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο η ποιότητα του”.

Τα σχόλια είναι κλειστά.