Όλα τα Νέα

Νίκος Ηγουμενίδης στη Βουλή: Απέναντι στην Υγεία ζούμε όλο το τελευταίο επτάμηνο την ακύρωση της στρατηγικής της Αριστεράς

172

Ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρθηκε αναλυτικά στην επιχείρηση της ΝΔ για την ιδιωτικοποίηση ζωτικών τμημάτων του Δημόσιου Συστήματος Υγείας

Με την ιδιότητα του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης υποστήριξε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής με παραδείγματα ότι η σημερινή Κυβέρνηση «μέσω της σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα επιλέγει τη γραμμή της εκχώρησης στον κρατικοδίαιτο κερδοσκοπικό ιδιωτικό τομέα σημαντικών νοσοκομειακών τμημάτων».

Ο ίδιος αναφέρθηκε αναλυτικά στην πολιτική στάση της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Ζούμε αυτό το τελευταίο επτάμηνο την ακύρωση της στρατηγικής της Αριστεράς. Μηδενικές προσλήψεις, υποβάθμιση υπηρεσιών στο δημόσιο σύστημα, ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων της δημόσιας περίθαλψης, με στόχο τα κέρδη του ιδιώτη επενδυτή».

Πιο συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι «η απειλή λουκέτου σε αρκετές κλινικές λόγω υποστελέχωσης, οι ελλείψεις των φαρμάκων, οι ματαιώσεις θεραπειών λόγω ελλείψεων που υπάρχουν – όλα αυτά υπονομεύουν το δημόσιο σύστημα υγείας. Το ζούμε το τελευταίο επτάμηνο -εντονότερα το τελευταίο τρίμηνο- σε όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων».

Σε αντίθεση με τη σημερινή πολιτική, ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε για την στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ: «Παραλάβαμε ένα δημόσιο σύστημα υγείας στο χείλος του γκρεμού και το παραδώσαμε σε φάση επούλωσης των πληγών του», ενώ σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του σημείωσε ότι η ΝΔ «υπονομεύει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του εθνικού συστήματος υγείας, μεταφέρει τα οικονομικά βάρη στον πολίτη, τελικά διευρύνει τις ανισότητες στην Υγεία».

Αναφορικά με το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για την τροποποίηση των συμβάσεων του Δημοσίου με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που το 2018 έφερε προς ψήφιση η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε την ειδοποιό διαφορά με όλα τα προηγούμενα χρόνια, όπως αποτυπώθηκε στη σύμβαση του 2018 που έφερε προς κύρωση ο ΣΥΡΙΖΑ: «Η πολιτεία θέτει τις προτεραιότητες και η πολιτεία διασφαλίζει τη λειτουργικότητα και την αποδοτικότητα των επενδύσεων. Ο επενδυτής βάζει τους πόρους και διασφαλίζει την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων».

Συγκεκριμένα, ο Νίκος Ηγουμενίδης υπενθύμισε στο Σώμα ότι «ο Πρωθυπουργός της κυβέρνησης της Αριστεράς και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας παρουσίασαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και όχι κατακερματισμένες παρεμβάσεις, παρουσίασαν λειτουργικές και μόνιμες παρεμβάσεις στο σύστημα και όχι ρουσφετολογικές, παρουσίασαν έναν σχεδιασμό ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού και όχι προσλήψεις εξυπηρέτησης μικροκομματικών επιδιώξεων».

Αναφορικά με αυτή την εμπειρία τόνισε: «Αυτήν την εμπειρία πρέπει να την κρατήσουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να εντάξουμε και να εντάσσουμε –αν θέλετε- κάθε οικονομική ενίσχυση, ανεξάρτητα από το ύψος της, σ’ έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό ανάπτυξης και ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας».

Ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε επίσης ότι «στόχος μας ήταν, είναι και παραμένει η διατήρηση και η προαγωγή της υγείας του πληθυσμού. Στην πολιτική δράση και την πολιτική καθημερινότητα όλη αυτή η θεωρητική μας προσέγγιση κατευθύνεται στην ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, στην αύξηση του ζωτικού χώρου του δημόσιου σε βάρος του ιδιωτικού τομέα».

Σχετικά με την ψήφιση του νομοσχεδίου, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ εξήγησε: «Όσον αφορά το σχέδιο νόμου που μας προτείνετε σήμερα, θεωρούμε θετικό το σχέδιο εξειδίκευσης που έρχεται να συνδράμει οικονομικά στην προσπάθεια ενίσχυσης των νοσοκομείων και γι’ αυτό επί της αρχής το υπερψηφίζουμε», ενώ διατύπωσε την έντονη επιφύλαξη σχετικά με την τροποποίηση που αφορά το θέμα των λοιμώξεων: «Επειδή θεωρούμε ότι κάθε προσπάθεια πρέπει να γίνεται για την αντιμετώπιση των λοιμώξεων διαμέσου του ΕΟΔΥ, εκφράζουμε την εντονότατη επιφύλαξή μας για την παράκαμψή του με το έργο που προτείνεται. Με αυτήν την εντονότατη επιφύλαξη θα υπερψηφίσουμε τη σύμβαση που έρχεται σήμερα για κύρωση».

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, της τροπολογίας και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας: «Κύρωση των επιμέρους συμβάσεων δωρεάς της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος” και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας που κυρώθηκε με τον νόμο 4564/2018 (Α΄170)».
…………………………………………………………………………..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Ευχαριστούμε και εμείς.
Καλώ στο Βήμα τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νικόλαο Ηγουμενίδη, ο οποίος έχει τον λόγο για δεκαπέντε λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ζητάμε σήμερα την Κύρωση της Σύμβασης με το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» ύψους 17 εκατομμυρίων, που είναι μέρος μια Σύμβασης, προσφοράς του Ιδρύματος στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, που προσεγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ
Για την καλύτερη κατανόηση του ύψους, του οικονομικού μεγέθους αυτής της προσφοράς, θα ήθελα να σταθώ καταρχήν στα συνολικά στοιχεία που έχουμε.
Μέσα σ’ εκείνη την περίοδο της σοβαρής δημοσιονομικής στενότητας, η κυβέρνηση της Αριστεράς, με δηλωμένη τη μεροληψία της υπέρ του δημόσιου συστήματος υγείας, κινήθηκε μεταξύ άλλων για την αξιοποίηση όλων των οικονομικών πόρων και προγραμμάτων που θα μπορούσε να διαθέσει. Μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το ΕΣΠΑ, τον εξωδικαστικό συμβιβασμό με τη Siemens κατάφερε να κινητοποιήσει συνολικά και να δώσει προς το δημόσιο σύστημα υγείας περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ.

Χαρακτηριστικά από εδώ θα αναφέρω δύο ενδεικτικά στοιχεία. Για πρώτη φορά δώσαμε τη δυνατότητα στις αιρετές περιφέρειες με ίδιους πόρους να χρηματοδοτούν το δημόσιο σύστημα και είναι ενδεικτικό ότι η Ρένα Δούρου ως Περιφερειάρχης Αττικής διέθεσε 40 εκατομμύρια για τα νοσοκομεία της Αττικής. «Ξεκλειδώσαμε» διαδικασίες από τον εξωδικαστικό συμβιβασμό με τη Siemens στα 23,5 εκατομμύρια ευρώ.
Εν πάση περιπτώσει, η κυβέρνηση τότε μπόρεσε να διαθέσει 200 εκατομμύρια στην κατεύθυνση ακριβώς της αναβάθμισης του ιατρικού-τεχνολογικού εξοπλισμού και των κτηριακών εγκαταστάσεων των δημόσιων δομών του Υπουργείου Υγείας. Η προσφορά του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος» υπερβαίνει αυτό το ποσό και αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που νομίζω ότι πρέπει να κρατήσουμε.
Δεύτερο στοιχείο: Για ποιον λόγο, σε ποιον σκοπό δίνονται αυτά τα χρήματα; Αναφέρθηκε και ο προηγούμενος εισηγητής στις λεπτομέρειες του σχεδιασμού για το Νοσοκομείο Κομοτηνής, το Νοσοκομείο Παίδων Θεσσαλονίκης, για το Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», για τη Σχολή της Νοσηλευτικής, για την αναβάθμιση των αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ κ.λπ.

Όπως είπε στη συζήτηση στην Επιτροπή και ένας συνάδελφος από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, πρόκειται για στοχευμένη ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας από την πλευρά του Ιδρύματος, σημάδι ότι το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» έχει καλούς συμβούλους.
Θεωρώ σκόπιμο να σταθώ λίγο σ’ αυτήν την τοποθέτηση του συναδέλφου της Νέας Δημοκρατίας, η οποία με βρίσκει σύμφωνο. Ποιοι ήταν οι σύμβουλοι του Ιδρύματος γι’ αυτήν την προσφορά, για μέρος της οποίας συζητάμε σήμερα; Ποιοι, δηλαδή, έστρεψαν τη δωρεά σ’ αυτά τα έργα προς το δημόσιο σύστημα υγείας; Ο εκπρόσωπος του Ιδρύματος απευθύνθηκε στον τότε Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και ο Πρωθυπουργός τότε τούς κατηύθυνε προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, στους κ.κ. Ξανθό και Πολάκη. Αυτοί ήταν οι σύμβουλοι του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος» γι’ αυτήν την προσφορά. Ο Πρωθυπουργός της κυβέρνησης της Αριστεράς και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας παρουσίασαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και όχι κατακερματισμένες παρεμβάσεις, παρουσίασαν λειτουργικές και μόνιμες παρεμβάσεις στο σύστημα και όχι ρουσφετολογικές, παρουσίασαν έναν σχεδιασμό ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού και όχι προσλήψεις εξυπηρέτησης μικροκομματικών επιδιώξεων.

Αυτή είναι, κατά τη γνώμη μου, η εμπειρία από τη σύμβαση για την οποία συζητάμε και αυτήν την εμπειρία πρέπει να την κρατήσουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να εντάξουμε και να εντάσσουμε –αν θέλετε- κάθε οικονομική ενίσχυση, ανεξάρτητα από το ύψος της, σ’ έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό ανάπτυξης και ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας. Πρόκειται για μια ιδιωτική επένδυση στο δημόσιο σύστημα υγείας, όμως στοχευμένη έτσι που να ενδυναμώνει το δημόσιο σύστημα υγείας.

Όπως είπαμε όταν ήλθε η αρχική κύρωση το 2018 και όπως ανέφερε ο προλαλήσας συνάδελφος, είναι μια επένδυση στην κοινωνική συνοχή και στην αξιοπρέπεια της χώρας. Αυτή είναι η συμφωνία που φέρει την υπογραφή του τότε Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Η πολιτεία θέτει τις προτεραιότητες και η πολιτεία διασφαλίζει τη λειτουργικότητα και την αποδοτικότητα των επενδύσεων. Ο επενδυτής βάζει τους πόρους και διασφαλίζει την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων.
Αυτή είναι η συμφωνία που κομμάτι της κυρώνουμε σήμερα. Πώς θέλετε να την πούμε; Θέλετε να την πούμε μορφή σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα; Θέλετε να την πούμε προσφορά του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος»; Θέλετε να την πούμε «συμφωνία κυρίων»; Επιτρέψτε μου την έκφραση, δεν θέλω να εκχυδαϊσω αυτήν την προσφορά. Θέλετε να την πούμε αμοιβαία συνεργασία; Θέλετε να την πούμε ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας; Σημασία έχει ότι όπως και αν την ονομάσουμε, όπως και αν τη χαρακτηρίσουμε, μια τέτοιου τύπου, τέτοιας ποιότητας ιδιωτική επένδυση στο δημόσιο σύστημα υγείας μάς βρίσκει απολύτως σύμφωνους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στάθηκα αρκετά σ’ αυτό το κομμάτι, στο είδος, στην ποιότητα, στον χαρακτήρα της επένδυσης όχι για να πω «εμείς το ξεκινήσαμε και έρχεστε να το συμπληρώσετε», αλλά γιατί κατά τη γνώμη μου το θέμα της σημερινής μας συζήτησης προσεγγίζει το όριο των δύο διαφορετικών αντιλήψεων που, όπως συγκρούονται στο σύνολο της κοινωνίας και της ζωής του τόπου, έτσι συγκρούονται και στην Υγεία. Η διαχωριστική γραμμή αυτών των δύο πολιτικών που συγκρούονται στον χώρο της Υγείας βρίσκεται ακριβώς στις σχέσεις και στη θέση ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Στην καρδιά της πολιτικής της Αριστεράς για την Υγεία είναι η ισότητα στη φροντίδα, η αλληλεγγύη στους αδύναμους και ευάλωτους, η κοινωνική δικαιοσύνη στην ιεράρχηση και κατανομή των πόρων. Ο στόχος μας ήταν, είναι και παραμένει η διατήρηση και η προαγωγή της υγείας του πληθυσμού. Στην πολιτική δράση και την πολιτική καθημερινότητα όλη αυτή η θεωρητική μας προσέγγιση κατευθύνεται στην ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, στην αύξηση του ζωτικού χώρου του δημόσιου σε βάρος του ιδιωτικού τομέα.

Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής πρότασης βρίσκεται η πρόταση της Δεξιάς, η νεοσυντηρητική πολιτική πρόταση, η οποία επιδιώκει τελικά την αύξηση του ζωτικού χώρου του ιδιωτικού σε βάρος του δημόσιου τομέα. Αυτήν τη διαφορετική πολιτική προσέγγιση τη βιώσαμε και από τις δύο πλευρές. Ζήσαμε ή αν θέλετε καλύτερα μέσα στην προηγούμενη τετραετία πήραμε μια γεύση απ’ αυτήν τη στρατηγική της καθολικής κάλυψης στην Υγεία την περίοδο της διακυβέρνησης από την Αριστερά και πήραμε μια γεύση που το αποτέλεσμά της ήταν αυτά που καταφέραμε. Καταφέραμε να ενισχύσουμε τη δημόσια περίθαλψη, καταφέραμε να αναβαθμίσουμε το εθνικό σύστημα υγείας, καταφέραμε να στηρίξουμε το ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται στο δημόσιο σύστημα, καταφέραμε να κάνουμε παρεμβάσεις προοπτικής, να προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις, να ενδυναμώσουμε το κοινωνικό κράτος. Παραλάβαμε ένα δημόσιο σύστημα υγείας στο χείλος του γκρεμού και το παραδώσαμε σε φάση επούλωσης των πληγών του. Ζήσαμε παράλληλα την εφαρμογή της δεξιάς πολιτικής στην Υγεία, η οποία μας παρέδωσε ακριβώς το δημόσιο σύστημα στα όρια της λειτουργικής κατάρρευσης.

Ζούμε, αν θέλετε, και αυτό το τελευταίο επτάμηνο την ακύρωση της στρατηγικής της Αριστεράς. Μηδενικές προσλήψεις έχουμε, υποβάθμιση υπηρεσιών στο δημόσιο σύστημα έχουμε, έχουμε την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων της δημόσιας περίθαλψης, με στόχο τα κέρδη του ιδιώτη επενδυτή. Η Νέα Δημοκρατία μέσω της σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα επιλέγει τη γραμμή της εκχώρησης στον κρατικοδίαιτο κερδοσκοπικό ιδιωτικό τομέα σημαντικών νοσοκομειακών τμημάτων. Υπονομεύει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του εθνικού συστήματος υγείας, μεταφέρει τα οικονομικά βάρη στον πολίτη. Τελικά διευρύνει τις ανισότητες στην Υγεία.
Ξεκαθαρίζουμε, λοιπόν: Εμείς παραμένουμε μεροληπτικοί υπέρ του δημόσιου συστήματος υγείας. Πρόκειται για μια θέση με σαφές ταξικό πρόσημο, με σαφέστατο κοινωνικό αποτύπωμα.

Δεύτερον: Διαφωνούμε με την αύξηση του ζωτικού χώρου του ιδιωτικού σε βάρος του δημόσιου τομέα υγείας.
Τρίτον: Διαφωνούμε με τη σύμπραξη ιδιωτικού-δημόσιου τομέα με επιχειρηματικό κέρδος για τον επενδυτή.
Η απειλή λουκέτου σε αρκετές κλινικές λόγω υποστελέχωσης, οι ελλείψεις των φαρμάκων, οι ματαιώσεις θεραπειών λόγω ελλείψεων που υπάρχουν, όλα αυτά υπονομεύουν το δημόσιο σύστημα υγείας –το ζούμε το τελευταίο επτάμηνο, εντονότερα το τελευταίο τρίμηνο- σε όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων. Όλα αυτά δεν μας βρίσκουν απλά αντίθετους, αλλά μας βρίσκουν στην πρώτη γραμμή των αγώνων απέναντι στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της υγείας, αγώνων ενάντια στη νεοσυντηρητική επέλαση στην υγεία, αγώνων στους οποίους καλούμε το σύνολο των εργαζομένων και ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στο δημόσιο σύστημα υγείας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όσον αφορά το σχέδιο νόμου που μας προτείνετε σήμερα, θεωρούμε θετικό το σχέδιο εξειδίκευσης που έρχεται να συνδράμει οικονομικά στην προσπάθεια ενίσχυσης των νοσοκομείων και γι’ αυτό επί της αρχής το υπερψηφίζουμε. Το δηλώσαμε εξάλλου και στη συζήτηση στην Επιτροπή.
Επίσης, συμφωνούμε με την τροπολογία. Υπήρχε ένα πρόβλημα με τους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, οι οποίοι είχαν χάσει τη μηδενική συμμετοχή στα φάρμακα. Είχαμε τη ρύθμιση μέχρι 31-12-19. Συμφωνούμε για την παράταση μέχρι τις 31-12-20 και μ’ αυτήν την έννοια υπερψηφίζουμε και την τροπολογία.
Αν και ανησυχούμε για τις καθυστερήσεις στις προθεσμίες, θεωρούμε θετική τη δήλωση του Υπουργού στη συζήτηση στην Επιτροπή, ότι όσον αφορά το Νοσοκομείο της Κομοτηνής αλλά και τα άλλα εκπρόθεσμα έργα, θα υπάρξουν νομοθετικές παρεμβάσεις, έτσι ώστε να μην απενταχθούν από τη συμφωνία.

Πιστεύουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι όσον αφορά τις ελλείψεις προσωπικού που πραγματικά ήταν μηδενικές το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν δομές που βρίσκονται στα όριά τους και κατά τη γνώμη μας είναι ανεπίτρεπτη και απαράδεκτη η κάθε επιπλέον καθυστέρηση.
Τέλος, θα ήθελα να σταθώ για λίγο στα έργα που προτείνονται να κυρώσουμε σήμερα με τη σημερινή κύρωση. Θα ήθελα να σταθώ στο έργο της αντιμετώπισης των λοιμώξεων. Καταρχήν, θεωρούμε θετική την ενίσχυση και τις προσπάθειες αντιμετώπισης των λοιμώξεων. Δεύτερον, σίγουρα οι επιστήμονες που προτείνονται στην πρόταση που κάνει η Κυβέρνηση με τη συμφωνία που φέρνει, έχουν την επάρκεια και την επιστημονική καταξίωση στον τομέα τους, στις αρμοδιότητές τους.

Ωστόσο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όπως φάνηκε από τη συζήτηση στην Επιτροπή ο ΕΟΔΥ, ο μόνος επίσημος και αρμόδιος φορέας, δεν ρωτήθηκε. Άρα, αυτήν τη στιγμή μιλάμε για χρηματοδότηση ενός έργου στο οποίο δεν γνωρίζουμε από πρώτο χέρι –εννοώ από τον ΕΟΔΥ- κατά πόσο καλύπτει κενά, ελλείψεις, προβλήματα στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων.
Επίσης, οι απαντήσεις του Υπουργού στη συζήτηση στην Επιτροπή, όσον αφορά τους λόγους παράκαμψης του ΕΟΔΥ, δεν μας καλύπτουν, δεν μας έπεισαν. Με αυτήν την έννοια, λοιπόν και επειδή θεωρούμε ότι κάθε προσπάθεια πρέπει να γίνεται για την αντιμετώπιση των λοιμώξεων διαμέσου του ΕΟΔΥ, εκφράζουμε την εντονότατη επιφύλαξή μας για την παράκαμψή του με το έργο που προτείνεται. Με αυτήν την εντονότατη επιφύλαξη θα υπερψηφίσουμε τη σύμβαση που έρχεται σήμερα για κύρωση.
Σας ευχαριστώ πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Ευχαριστούμε τον κ. Ηγουμενίδη.
………………………………………………………………………………………..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Ευχαριστώ κι εγώ.
Ο κ. Ηγουμενίδης από τον ΣΥΡΙΖΑ έχει τον λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πρώτον, έχω την αίσθηση ότι ορισμένοι συνάδελφοι πολύ γρήγορα ξεχνούν. Μετά τον Αύγουστο του 2018 βγήκαμε από τα μνημόνια. Μέχρι τότε παρέμβαιναν και καθόριζαν πολιτικές αποφάσεις οι δανειστές μας, η τρόικα, οι θεσμοί, πείτε τους όπως θέλετε. Το ΕΚΑΣ κόπηκε κατ’ απαίτηση των δανειστών. Η προηγούμενη κυβέρνηση θεσμοθέτησε την παράταση της δωρεάν χορήγησης των φαρμάκων σε μία κατηγορία που στερήθηκε το ΕΚΑΣ μέχρι 31.12.2019.

Συμφωνούμε με την παράταση μέχρι τις 31.12.2020 και με αυτή την έννοια, ψηφίζουμε την τροπολογία.
Δεύτερον, το συνολικό σχέδιο νόμου που φέρνει η Κυβέρνηση, με την επιφύλαξη που εκφράσαμε και εξηγήσαμε στην τοποθέτησή μας όσον αφορά την παράκαμψη, για εμάς, του ΕΟΔΥ και τη χρηματοδότηση της αντιμετώπισης των λοιμώξεων, το υπερψηφίζουμε.
Τρίτο και τελευταίο. Όπως είπαμε και στην εισήγησή μας, κύριε Πρόεδρε, παραδίδουμε ένα δημόσιο σύστημα υγείας σε φάση επούλωσης των πληγών του. Βεβαίως, αυτό είναι -το καταλαβαίνουν όλοι- διαφορετικό από το δημόσιο σύστημα υγείας στο χείλος του γκρεμού που παραλάβαμε και διαφορετικό, επίσης, από το δημόσιο σύστημα υγείας χωρίς προβλήματα.

Δεν ισχυριστήκαμε ποτέ κάτι τέτοιο. Ίσα-ίσα, επειδή ακριβώς βρίσκεται σε μία φάση «άντε, να πατήσει επιτέλους στα πόδια του», γι’ αυτό, κατά τη γνώμη μας, όπως το είπαμε και στην εισήγηση, δεν αφορά μόνο το Νοσοκομείο της Άμφισσας, που είπε ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας. Σε όλα τα νοσοκομεία είχαμε έτοιμες προσλήψεις: Τις δυόμισι χιλιάδες προσλήψεις για τα νοσοκομεία που πάγωσαν, τις πάνω από τετρακόσιες προσλήψεις για τα ΤΕΠ των νοσοκομείων, τις προσλήψεις που κηρύχθηκαν άγονες στα Κέντρα Υγείας. Γι’ αυτό, είπαμε στην εισήγησή μας ότι η καθυστέρηση, ακριβώς σ’ αυτή τη φάση, σε αυτή τη χρονική περίοδο που συζητάμε, έρχεται να επιδεινώσει υπάρχοντα προβλήματα.
Στη συζήτηση στην Επιτροπή ο Υπουργός είπε ότι συζητούν έναν τρόπο που θα επιταχύνει τη διαδικασία των προσλήψεων. Δεκτό! Μακάρι να έχουμε επιτάχυνση όλων αυτών των διαδικασιών. Ωστόσο, απλά υπογραμμίζουμε αυτό το πράγμα, χωρίς ούτε να τραγικοποιούμε την κατάσταση, ούτε να βλέπουμε το άσπρο μαύρο.
Είναι σε μία φάση που αυτές οι προσλήψεις είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία του συστήματος και, κατά τη γνώμη μας, η Κυβέρνηση πρέπει να επιταχύνει όλες αυτές τις διαδικασίες.
Ευχαριστώ.