Όλα τα Νέα

Ρέθυμνο : Άρθρο του Μανώλη Κρεβατσούλη για την υπόθεση χρηματισμού στην Πολεοδομία

Πολεοδομία Ρεθύμνου: Πώς το «ένα» γίνεται «όλον»

274

Με αφορμή το πρόσφατο γεγονός της προσαγωγής δημοτικού υπαλλήλου της Πολεοδομίας, με την κατηγορία του χρηματισμού, γεγονός που πυροδότησε συζητήσεις οι οποίες πλήττουν το κύρος μιας υπηρεσίας που γνωρίζω καλά τόσο λόγω της επαγγελματικής μου ιδιότητας όσο και μέσω της επί σειρά ετών θεσμικής μου ενασχόλησης μου με την Τοπική αυτοδιοίκηση, επιτρέψτε μου να καταθέσω την προσωπική μου άποψη και σκέψεις σχετικά με το θέμα.

Η εξακρίβωση της αλήθειας του περιεχομένου της καταγγελίας και η εν γένει διαλεύκανση της υπόθεσης, επαφίεται στις δικαστικές και αστυνομικές αρχές. Οποιαδήποτε λοιπόν εκτίμηση που επιχειρεί να προκαταβάλλει την εξέλιξη της υπόθεσης, ανάγεται στη σφαίρα του κουτσομπολιού, η οποία προσωπικά με αφήνει ανέγγιχτο και αδιάφορο. Εκείνο που με προβληματίζει και με θλίβει, είναι η γενίκευση μιας παραβατικής συμπεριφοράς και μιας αξιόποινης πράξης, εάν και εφόσον αποδειχθεί ότι υφίσταται στη συγκεκριμένη περίπτωση, στο σύνολο των εργαζομένων μιας υπηρεσίας και στον τρόπο που αυτή λειτουργεί.

Στη μικρή μας κοινωνία, γνωριζόμαστε όλοι καλά. Εδικά όσοι ζούμε εδώ από τη μέρα της γέννησης μας και συναλλασσόμαστε με τις υπηρεσίες, σε προσωπικό κι επαγγελματικό επίπεδο, έχουμε πλέον ασφαλή εικόνα για την ποιότητα και το επίπεδο των εργαζομένων αλλά και των παρεχόμενων εκ μέρους υπηρεσιών. Προσωπικά, την τελευταία 20ετία, απευθύνομαι, ως Μηχανικός, σχεδόν καθημερινά στην Πολεοδομία. Έχω άποψη ωστόσο και για την παρελθούσα λειτουργία της ως Αντιδήμαρχος και Μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου, επιφορτισμένος με αρμοδιότητες συναφούς αντικειμένου. Ως εκ τούτου, μπορώ να διακρίνω την εμφανή εξυγίανση της συγκεκριμένης υπηρεσίας και τη σημαντική αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στους δημότες. Η θετική αυτή εξέλιξη οφείλεται εν πολλοίς στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου και την εφαρμογή της αρχής στης διαφάνειας στο πλαίσιο της οποίας αναρτώνται στο διαδίκτυο όλες οι αποφάσεις, οι φάκελοι με τα δικαιολογητικά κλπ, στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό της υπηρεσίας αφού ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης έχει πρόσβαση μέσω του Η/Υ του στο σύστημα και μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της αίτησής του, την πληρότητα η μη του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση οικοδομικής άδειας , το όνομα του υπεύθυνου υπαλλήλου που διαχειρίζεται τα εκάστοτε αιτήματα κλπ. άλλαξε όμως και το ανθρώπινο δυναμικό της Υπηρεσίας. Νέοι πτυχιούχοι, πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν, εργατικοί και έντιμοι, άλλαξαν εντελώς νοοτροπίες του παρελθόντος και αποκατέστησαν το πληγωμένο από ανεπίτρεπτες συμπεριφορές κύρος της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Σαφώς και υπάρχουν ακόμη προβλήματα και σημειώνονται κατά καιρούς στην έκδοση αδειών κλπ τα οποία όμως εκπορεύονται κυρίως από την υφιστάμενη γραφειοκρατία και σε πολύ λιγότερο βαθμό από την αδυναμία των ίδιων των εργαζομένων να διαχειριστούν τον όγκο δουλειάς.

Το πρόσφατο περιστατικό δεν είναι αντιπροσωπευτικό του τρόπου που λειτουργεί σήμερα η Πολεοδομία. Και είναι άδικο να στοχοποιείται το σύνολο των εργαζομένων και να εξομοιώνεται το έργο που προσφέρουν και ο τρόπος που το υπηρετούν, με αξιόποινες πρακτικές οι οποίες μάλιστα δεν έχουν καν τελεσιδικήσει ως τέτοιες. Ακόμη όμως κι αν η Δικαιοσύνη αποφανθεί την επιβολή ποινής στον εργαζόμενο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχύσει γενικευτικά για όλους τους συναδέλφους του. Είναι άνθρωποι με ονοματεπώνυμο, υπόληψη και αξιοπρέπεια και δεν τους αξίζει κάτι τέτοιο. Προτείνω λοιπόν, να διαχειριστούμε ως κοινωνία το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις με ακριβοδίκαιη οπτική, ευπρέπεια και ορθολογική κριτική διάθεση.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΡΕΒΑΤΣΟΥΛΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ