Όλα τα Νέα

Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ «κράσαραν» λόγω φόρτου εργασίας

173

Με καθυστέρηση πλέον μιας εβδομάδας παραδίδουν τα περισσότερα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ τις παραγγελίες, λόγω του φόρτου εργασίας που απέκτησαν αιφνιδίως. Το γεγονός ότι στην προ κορωνοϊού εποχή η επισκεψιμότητα σε αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, παρέμενε χαμηλή, είχε ως αποτέλεσμα να μη διαθέτουν, στη συντριπτική τους πλειονότητα, την απαιτούμενη υποδομή για να διαχειριστούν και μάλιστα μέσα σε λίγες ημέρες υπερτριπλάσιες παραγγελίες. Οι απαιτήσεις με τα νέα δεδομένα είναι πολύ μεγάλες τόσο σε αποθηκευτικούς χώρους και πολύ περισσότερο σε στόλο οχημάτων (κυρίως μίνι βαν).

Από έρευνα σε πέντε μεγάλα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ (AB, My Market, Κρητικός Easy, Caremarket.gr και e-fresh.gr) προχωρώντας σε παραγγελίες προϊόντων χθες το μεσημέρι, 13 Μαρτίου, διαπιστώσαμε ότι το νωρίτερο που θα μπορούσαν αυτές να παραδοθούν εντός Αττικής σε περιοχή που συνορεύει με τον Δήμο Αθηναίων, ήταν την Τετάρτη 18 Μαρτίου. Αυτή η διαθεσιμότητα υπήρχε για τρία μόνο από τα παραπάνω σούπερ μάρκετ και μάλιστα όχι για όλες τις ώρες της ημέρας, ενώ για τα υπόλοιπα ξεκινούσε από την Παρασκευή 20 Μαρτίου και πάλι χωρίς να είναι διαθέσιμες όλες οι ώρες.

Σε κάποια ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ υπάρχουν ανακοινώσεις ότι λόγω της αυξημένης ζήτησης των ημερών το πρώτο διαθέσιμο διάστημα παραδόσεων μπορεί να είναι πιο αργά από το αναμενόμενο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν ξεσπάσει η νέα αυτή κρίση, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ παρείχαν τη δυνατότητα παράδοσης των παραγγελιών ακόμη και αυθημερόν, εάν αυτές γίνονταν έως κάποια ώρα (π.χ. έως τη 1 μ.μ.). H απόφαση, ωστόσο, πολλών καταναλωτών, ειδικά όσο περνούν οι μέρες και τίθενται μεγαλύτεροι περιορισμοί και ο φόβος για τη διασπορά του ιού αυξάνεται, έχει οδηγήσει σε πολλαπλασιασμό παραγγελιών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, ο τζίρος των οποίων μέχρι πρότινος ήταν κάτω από 1% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ. Το γεγονός δε ότι ολοένα και μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού θα τίθενται σε υποχρεωτική ή οικειοθελή απομόνωση καθιστά τα ψώνια από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ ακόμη και μοναδική επιλογή. Δυνατότητα, πάντως, που δεν παρέχεται από όλα τα υφιστάμενα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σε όλη τη χώρα, καθώς κάποια δραστηριοποιούνται μόνο στην Αττική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετά από τα σούπερ μάρκετ έχουν αλλάξει την ομαδοποίηση των προϊόντων και έχουν δημιουργήσει νέες κατηγορίες, όπως «Απολύμανση – Προστασία» από όπου διαθέτουν από θερμόμετρα και πλαστικά γάντια μιας χρήσης έως αντισηπτικά και χλωρίνες. Επίσης, ενημερώνουν για προληπτικά μέτρα που έχουν λάβει, όπως για παράδειγμα ότι οι οδηγοί που παραδίδουν τις παραγγελίες φορούν γάντια μιας χρήσης και μάσκες προσώπου.

Χθες, πάντως, για μία ακόμη φορά το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έσπευσε να δώσει διαβεβαιώσεις για την επάρκεια τροφίμων, ζητώντας ουσιαστικά από τους καταναλωτές να μην υπεραποθεματοποιούν προϊόντα, καθώς κάτι τέτοιο τελικά μπορεί να προκαλέσει ελλείψεις. Σε ανάρτηση στο Τwitter ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης αναφέρει: «Διαβεβαιώνουμε τους καταναλωτές ότι δεν υπάρχει λόγος να πραγματοποιούν αγορές τροφίμων πέραν από τις συνήθεις. Η αγορά έχει επάρκεια, τροφοδοτείται κανονικά, εργαζόμαστε με όλους τους κλάδους για να διασφαλίσουμε την ομαλότητα».

https://www.kathimerini.gr/