Όλα τα Νέα

Τι λένε οι Δήμαρχοι της Κρήτης για τις ανάγκες προσλήψεων στους δήμους

162
Περισσότεροι από σαράντα δήμαρχοι απ’ όλη τη χώρα ζητούν την άμεση στελέχωση των υπηρεσιών των δήμων τους, οι οποίες πλήττονται από έλλειψη προσωπικού ιδιαίτερα μετά τους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί την περίοδο των μνημονίων. Από τον δήμο Σουφλίου μέχρι τον δήμο Αγίου Νικολάου στην Κρήτη και από τον δήμο Κόνιτσας μέχρι τον δήμο Ρόδου, οι δήμαρχοι υπογραμμίζουν ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να γίνουν προσλήψεις.

Αλ. Χαρίτσης: «Πρόγραμμα χιλιάδων προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στους ΟΤΑ»

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Η δική μας προτεραιότητα στο Υπουργείο Εσωτερικών είναι να της εξασφαλίσουμε τα μέσα που θα της επιτρέψουν να επιτελέσει τον κρίσιμο αυτόν ρόλο» τονίζει σε δήλωσή του  ο υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης, εξηγώντας ότι: «Για τον σκοπό αυτό έχουμε δημιουργήσει νέα καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως ο ΦιλόΔημος, για τη στοχευμένη ενίσχυση των ΟΤΑ με πρόσθετους πόρους και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα χιλιάδων προσλήψεων μόνιμου προσωπικού που αντιμετωπίζει τη μεγάλη και χρόνια υποστελέχωση των υπηρεσιών τους».

Αναφερόμενος στο πολυνομοσχέδιο λέει «Με το παρόν πολυνομοσχέδιο προχωράμε σε μια σειρά ρυθμίσεις που εγγυώνται την ομαλή λειτουργία των ΟΤΑ ενόψει αυτοδιοικητικών εκλογών. Διασφαλίζουμε λοιπόν, ότι θα αναλάβουν κανονικά υπηρεσία οι οκτώ και πλέον χιλιάδες εργαζόμενοι στην καθαριότητα και την ύδρευση, μόλις αναρτηθούν οι οριστικοί πίνακες του ΑΣΕΠ, αλλά και ότι οι ΟΤΑ θα μπορέσουν να καλύψουν και αυτό το καλοκαίρι, ζωτικής σημασίας, εποχικές ανάγκες τους, στην πυροπροστασία, σε ναυαγοσώστες, στα ΚΑΠΗ και σε άλλες κοινωνικές υπηρεσίες».

Ο κ. Χαρίτσης επισημαίνει και την αποκατάσταση αδικιών που έχουν γίνει: «Τέλος, αποκαθιστούμε τα εργασιακά δικαιώματα για ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων, όπως οι σχολικοί φύλακες και οι δημοτικοί αστυνομικοί που επλήγησαν βάναυσα από τις αντεργατικές πολιτικές του κ. Μητσοτάκη το 2014. Γιατί στη δική μας λογική, ισχυρή Αυτοδιοίκηση σημαίνει επαρκώς στελεχωμένη Αυτοδιοίκηση, με προσωπικό που εργάζεται σε ασφαλείς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας».

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που εισάγεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, περιλαμβάνει διάταξη με εξαιρέσεις στην αναστολή προσλήψεων στους ΟΤΑ ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών του Μαΐου.

Τι λένε οι Δήμαρχοι της Κρήτης

Δήμαρχος Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης

Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης, «υπάρχει ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό αλλά και λοιπές ειδικότητες.

Οι δήμοι έχουν αποψιλωθεί από προσωπικό αφού απαγορεύονται οι προσλήψεις εδώ και δέκα χρόνια. Παράλληλα, υπάρχουν και πολλές αποχωρήσεις από συνταξιοδοτήσεις υπαλλήλων. Είναι ανάγκη να καλυφθούν επαρκώς τα κενά για να μπορέσουν οι δήμοι να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους και να λειτουργούν με ίδια μέσα.

Ειδικά όταν έχουμε να διεκδικήσουμε διάφορα χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Αν δεν υπάρχει προσωπικό αναρωτιέμαι πώς ο δήμος θα μπορεί να υποβάλει προτάσεις και να υλοποιεί προγράμματα.

Μια ακόμα λύση θα μπορούσε να δοθεί με τη σύναψη συμβάσεων έργου για συγκεκριμένες ειδικότητες που είναι μια ευκολότερη και λιγότερο χρονοβόρα διαδικασία».

Δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης δήλωσε: «Σαφώς και υπάρχει άμεση ανάγκη προσλήψεων. Υπάρχουν κενά που δημιουργούν προβλήματα στην λειτουργία του δήμου και στην αντιμετώπιση της καθημερινότητας των πολιτών. Υπάρχει έλλειψη και επιστημονικού προσωπικού όπως για παράδειγμα οικονομολόγων που δημιουργεί προβλήματα στην αναπτυξιακή προοπτική του δήμου. Υπάρχει μια μεγάλη μάζα μελετών, έργα έχουν ενταχθεί αλλά καθυστερούν λόγο της έλλειψης του απαραίτητου επιστημονικού δυναμικού.

Παράλληλα υπάρχει η ανάγκη πρόσληψη και προσωπικού άλλων ειδικοτήτων.

Είναι απολύτως αναγκαία».

Δήμαρχος Ρεθύμνης Γιώργης Μαρινάκης

«Πρέπει επειγόντως να γίνουν προσλήψεις και δη στις τεχνικές απογυμνωμένες υπηρεσίες μας δεδομένου ότι δεν δουλεύει ούτε η πολεοδομία, ούτε μπορούμε να εκτελέσουμε τα προγράμματα μας ως δήμος Ρεθύμνης όπως υπάρχουν τεράστιες δυσκολίες στην επίβλεψη των έργων» ανέφερε ο κ. Μαρινάκης, τονίζοντας παράλληλα πως οι ελλείψεις αφορούν σε όλα τα τμήματα των υπηρεσιών μιας και σε όλα τα επίπεδα υπάρχουν σημαντικές αποχωρήσεις. «Χρειαζόμαστε οικονομολόγους, γεωτεχνικούς, γεωπόνους και με τα νέα προβλήματα της κλιματικής αλλαγής έχουμε ανάγκη και από περιβαλλοντολόγο».

Ο κάθε δήμος χρειάζεται πλειάδα τεχνικών επισημαίνουν οι δήμαρχοι του νομού Ρεθύμνου με τον δήμαρχο της πόλης του νομού να προτρέπει: «Ας μας δώσουν τουλάχιστον μηχανικούς να ξεκινήσουμε να λειτουργούμε σωστά και ολοκληρωμένα. Ο δήμος Ρεθύμνης μία πρώτη εκτίμηση αφορά στο ότι χρειαζόμαστε εδώ και τώρα επιπλέον 12 μηχανικούς.

Έτσι θα είχαμε μία σχετική πληρότητα όπως πριν τρία χρόνια, την περίοδο μάλιστα που είναι μαζικές οι αποχωρήσεις των μηχανικών. Στον δήμο Ρεθύμνης υπάρχει προγραμματισμός για την τριετία, αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις στο ΑΣΕΠ για προσλήψεις, κάτι που με τρομάζει. Για τον λόγο αυτό προτείναμε, ως ενδιάμεση λύση τις προγραμματικές συμφωνίες με το τεχνικό επιμελητήριο για να χρησιμοποιούμε πιστοποιημένους μηχανικούς».

Δήμαρχος Ανωγείων Μανόλης Καλλέργης

Στον δήμο Ανωγείων ο δήμαρχος Μανόλης Καλλέργης έκανε λόγο για πολλά κενά στον δήμο σε σημείο το ΚΕΠ λόγω έλλειψης προσωπικού να μη λειτουργεί. «Ιδιαίτερα στην τεχνική υπηρεσία και στην οικονομική οι ελλείψεις προσωπικού δημιουργούν προβλήματα γενικότερα, που έχουν αντίκτυπο στη λειτουργία αφενός του δήμου αφετέρου στην καθημερινότητα των πολιτών».

Κάθε λογική πρόσληψη επισημαίνει ο κ. Καλλέργης, βοηθάει στις πραγματικές ανάγκες και στο εύρυθμό της λειτουργίας. «Ως δήμος Ανωγείων χρειαζόμαστε από 5 έως 8 προσλήψεις λόγω και το ότι υπάρχουν ανάγκες που υπαγορεύονται από τις μελέτες που τρέχουν για τον δήμο μας αλλά και για τις ανάγκες από τη νέα δομή λόγω του Κλεισθένη. Εμείς θα προχωρήσουμε τον προγραμματισμό με τον εσωτερικό οργανισμό των υπηρεσιών μας και θα διεκδικήσουμε προσλήψεις για τα κενά μετά τις εκλογές».

Δήμαρχος Αμαρίου Παντελής Μουρτζανός

Στον δήμο Αμαρίου, στον τομέα της καθαριότητας, υπηρετούν ένας οδηγός και ένας υπάλληλος καθαριότητας. Όπως ανέφερε  ο δήμαρχος Παντελής Μουρτζανός, υπάρχει ανάγκη για προσλήψεις που φτάνουν στον αριθμό των δέκα ατόμων για να μπορέσει ο δήμος να λειτουργήσει.

«Αντιμετωπίζουμε θέμα σοβαρό στην τεχνική υπηρεσία με τους μηχανικούς, στην οικονομική υπηρεσία, στους εξωτερικούς τεχνικούς για ύδρευση και έχουμε φτάσει σε σημείο να προσπαθούμε να καλύψουμε ανάγκες χωρίς να διαθέτουμε εργατικό προσωπικό».

Παράλληλα, επαναφέρει τη δυνατότητα που υπήρχε στους δήμους πριν το 2010 με τη δικαιολόγηση μεροκάματων τα οποία διέθεταν οι δήμοι σε ανθρώπους κυρίως εκείνους που βοηθούσαν στην καθαριότητα, στον καθαρισμό κοιμητηρίων. «Τα μεροκάματα καταργήθηκαν λόγω των μνημονίων και έκτοτε όλοι οι δήμοι αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα διότι χρειάζεται να γίνει ανάθεση και λόγω γραφειοκρατίας πολλές εργασίες πηγαίνουν πίσω ή δεν γίνονται καθόλου» τόνισε στο Πρακτορείο ο κ. Μουρτζανός.

Δήμαρχος Μυλοποτάμου Δημήτρης Κόκκινος

Οφείλει το κράτος να λειτουργήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται σε ό,τι αφορά τη στελέχωση του δήμου Μυλοποτάμου ανέφερε  ο δήμαρχος Δημήτρης Κόκκινος που είπε ότι εδώ και χρόνια ζητάει: «Έναν πολιτικό μηχανικό αρχιτέκτονα, λογιστή Α΄ τάξης, έναν περιβαλλοντολόγο, μηχανολόγο και ηλεκτρολόγο.

Και δεν έχω ακόμη προσλάβει, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα.

Μας οφείλουν τις προσλήψεις αλλά προσλήψεις σε ό,τι χρειάζεται ο δήμος και όχι ό,τι επιλέξουν να μας στείλουν. Κάνω λόγο για επιτακτική ανάγκη. Κάνω λόγο για ελλείψεις και δυσλειτουργία του δήμου με αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Όταν μιλάμε για κράτος πρόνοιας στην πρόνοια ανήκει και η καθημερινότητα των πολιτών» επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κόκκινος λέγοντας ότι «δεν είμαστε υπερβολικοί, είμαστε λογικοί όπως λογικό είναι πως πρέπει τελικά να ολοκληρωθούν οι προσλήψεις του ΑΣΕΠ στην καθαριότητα».

Δήμαρχος Αγίου Βασιλείου Γιάννης Ταταράκης

Στον δήμο Αγίου Βασιλείου, ο δήμαρχος Γιάννης Ταταράκης ζητάει 12 προσλήψεις για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην ομαλή λειτουργία του δήμου ο οποίος όπως είπε έχει ωφεληθεί πολύ από το πρόγραμμα Φιλόδημος. «Μας έχει βοηθήσει σε σημαντικό βαθμό. Έχουμε εντάξει 8 εκατομμύρια ευρώ, αναμένουμε νέες εντάξεις, αλλά το βασικό είναι η στελέχωση των υπηρεσιών μας.

Είναι επιβεβλημένες διότι ο δήμος υπολειτουργεί. Αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα στην τεχνική υπηρεσία όπως και στην οικονομική. Το διοικητικό δεν το υποβαθμίζω διότι και εκεί έχουμε ελλείψεις, όμως στην τεχνική και οικονομική όταν υπολειτουργούμε δημιουργείται ένας φαύλος αρνητικός κύκλος και στην αποτελεσματικότητα και στη σχέση δήμου πολιτών». Όπως ανέφερε μάλιστα ο δήμος χωλαίνει στο ζήτημα της αποκομιδής και αν αθροιστούν οι ανάγκες τους οι άμεσες σε προσωπικό ο κ. Ταταράκης κάνει λόγο για δώδεκα άτομα: «…που είναι όμως για το μίνιμουμ της λειτουργίας μας. Για να πούμε ότι λειτουργούμε χωρίς να αφήνουμε πίσω μας σοβαρά θέματα και ευκαιρίες».

Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός

«Το βασικό δεν είναι αν συμφωνούμε ή όχι με τις προσλήψεις. Το βασικό είναι ότι το συγκεκριμένο καθεστώς πρέπει να αλλάξει. Η Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να λογίζεται ως τέτοια, όταν δεν της δίνεται η δυνατότητα να αποφασίζει η ίδια για τόσο σημαντικά θέματα.

Εμείς ζητάμε οι δήμοι που έχουν την οικονομική δυνατότητα, να προχωρούν σε προσλήψεις υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, κρίνοντας οι ίδιοι με βάση τις ανάγκες τους, τον αριθμό και την ειδικότητα αυτών που θα προσληφθούν.

Αυτή είναι κατά τη γνώμη μου η πιο σωστή λύση. Από εκεί και πέρα προφανώς συμφωνούμε και έχουμε ανάγκη τις προσλήψεις. Κυρίως, οι ελλείψεις στον δήμο Ηρακλείου αφορούν στο επιστημονικό προσωπικό ενώ και η ενίσχυση της υπηρεσίας καθαριότητας είναι πάντα χρήσιμη».

Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης

Και βέβαια πρέπει να προχωρήσουν οι προσλήψεις, ειδικά σε εξειδικευμένο προσωπικό και σε συγκεκριμένους τομείς όπως είναι οι τεχνικές υπηρεσίες, όπου οι μικρομεσαίοι δήμοι έχουν τεράστιο έλλειμμα προσωπικού.

Οι προσλήψεις αυτές είναι απαραίτητες γιατί έχουν να κάνουν και με τη σύνταξη μελετών και με τη δυνατότητα χρηματοδοτήσεων και με την επίβλεψη έργων. Όταν διαθέτεις εξειδικευμένο προσωπικό, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι και πρόσβαση στις χρηματοδοτήσεις έχεις και δυνατότητα υλοποίησης έργων.

Άρα όλο αυτό έχει να κάνει, αθροιστικά, με τη δυνατότητα των δήμων να ανταποκρίνονται στις ανάγκες αλλά και να υπάρχει ισόρροπη ανάπτυξη, χωρίς να παρατηρείται το φαινόμενο των δύο ταχυτήτων, μεταξύ των μεγαλύτερων και των μικρότερων δήμων που δεν έχουν την αντίστοιχη δυνατότητα σε ό,τι αφορά το εξειδικευμένο προσωπικό».

Δήμαρχος Φαιστού Γιώργος Αρμουτάκης

«Η πρόσληψη στους ΟΤΑ είναι μεγάλη ανάγκη και αποτελεί ένα στοίχημα. Να φανταστείτε ότι με την ανάληψη καθηκόντων μου, την πρώτη κιόλας ημέρα, με την κινητικότητα, έφυγαν 10 άτομα από την Τεχνική και Οικονομική Υπηρεσία, τα οποία δεν επανήλθαν.

Αυτή την ώρα στο δήμο Φαιστού υπάρχει μια τεχνική υπηρεσία υποστελεχωμένη και μια οικονομική υπηρεσία, ουσιαστικά, ανύπαρκτη. Καθίσταται σαφές ότι με τέτοια κατάσταση δεν μπορούν να υλοποιηθούν μελέτες που ήδη υπάρχουν. Δεν έχω προϊστάμενο οικονομικών υπηρεσιών και χρησιμοποιώ εξωτερικούς συνεργάτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την τεχνική υπηρεσία. Αυτή τη στιγμή έχω χρήματα από προγράμματα και από χρηματοδοτήσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και δεν μπορώ, λόγω αυτής της αδυναμίας, να υλοποιήσω έργα. Δεν μιλάω για την καθαριότητα, αυτό είναι αυτονόητο ότι χρειάζεται».

Δήμαρχος Οροπεδίου Λασιθίου Γιάννης Στεφανάκης

Για τον δήμο Οροπεδίου Λασιθίου η πρόσληψη τακτικού, μόνιμου προσωπικού δεν είναι απλά μια ανάγκη αλλά απαίτηση. Ο αριθμός των λιγοστών στελεχών δεν είναι ο αριθμός που θα μπορούσε να βοηθήσει στο να λειτουργεί σωστά ο δήμος και να εξυπηρετούνται οι δημότες, παρά την προσπάθεια των εργαζομένων.

Εμείς διαθέτουμε μόνο πέντε μόνιμα στελέχη και υπάρχει μόνιμος υπάλληλος που έχει 40 αρμοδιότητες! Άρα, είναι επιτακτική η ανάγκη πρόσληψης προσωπικού ειδικά στους ορεινούς και μικρούς δήμους που έχουν υποστελεχωθεί από την εφαρμογή του μνημονίου. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα στελέχη.

Γιατί τα στελέχη θα τρέξουν τις διαδικασίες και τη γραφειοκρατία προκειμένου να γίνουν έργα και μελέτες. Κι όλο αυτό επιβάλλεται να συνδεθεί και με την ανεργία των πτυχιούχων. Χιλιάδες νέοι που έχουν τις γνώσεις και λόγω ανεργίας κάνουν ένα σωρό άλλες δουλειές ή και είναι άνεργοι, ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν ουσιαστικές υπηρεσίες. Η πρόσληψη προσωπικού στους ΟΤΑ θα μπορούσε να βοηθήσει και στη μείωση της ανεργίας.

Δήμαρχος Αγίου Νικολάου Αντώνης Ζερβός

Με την αποστελέχωση που υπάρχει, αν μιλήσω για τον δήμο Αγίου Νικολάου, τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια έχουν πάρει σύνταξη 47 άνθρωποι, που σημαίνει ότι το προσωπικό του δήμου έχει μειωθεί κατά 22%, την ώρα που η δυνατότητα η οποία θεωρητικά υπήρχε, (πέντε συνταξιοδοτούνταν ένας προσλαμβάνονταν) δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Άρα είχαμε μόνο χάσιμο υπαλλήλων χωρίς τη δυνατότητα στοιχειώδους αντικατάστασης τους.

Με την ενίσχυση δε της γραφειοκρατίας, σε σχέση με την υλοποίηση έργων προμηθειών, μελετών κλπ, η ανάγκη πρόσθετου προσωπικού είναι επιβεβλημένη. Οι τομείς που απασχολούν είναι κυρίως ο τεχνικός τομέας, καθώς πλέον τα ευρωπαϊκά προγράμματα απαιτούν μελέτες υψηλού επιπέδου για να έχεις τη δυνατότητα να διασφαλίσεις τις χρηματοδοτήσεις. «Αγκάθι» αποτελεί και ο τομέας της καθαριότητας όπου με τον πολύ άσχημο τρόπο που διαχειρίστηκε η κυβέρνηση το ζήτημα της πρόσληψης των υπαλλήλων, ουσιαστικά έχει αφήσει τους δήμους χωρίς μόνιμο προσωπικό.

Για τον δήμο Αγίου Νικολάου ήταν πέρυσι 31 Μαρτίου, σύμφωνα με τις κυβερνητικές επιταγές, να προσληφθούν 25 μόνιμοι και από αυτούς τους 25 μέχρι σήμερα, έναν χρόνο μετά, έχουν έρθει όλοι και όλοι, οκτώ. Αυτό οφείλεται στην ενιαία κατανομή που έγινε και προέκυπταν στον Άγιο Νικόλαο εργάτες καθαριότητας από την Κοζάνη ή τα Τρίκαλα. Οι άνθρωποι, παραιτούνταν, αλλά για να πάμε στον επόμενο έπρεπε να γίνει ανασύνταξη του πίνακα και ούτω καθ’ εξής…».

ΑΠΕ-ΜΠΕ